15 augusti, 2009

Min egen symaskin!

Jag fyllde 25 år i juni, och fick en efterlängtad symaskin! Nöjdare hade jag inte kunnat bli :)

Ganska omgående började jag med det första projektet. Ville gärna sy något användbart plagg,
så jag kollade igenom mammas mönsterlådor.
Fastnade för det här mönstret:

Tröjan i mitten. Byxorna ser snygga ut också...
Any how, var roligt att sy. Är nöjd med de olika momenten, som att sy kantband i halslinningen. Men jag valde ett rätt stelt bomullstyg istället för trikå som det stod, var snyggare tyg :) Så resultatet blev tyvärr en säck istället för en tröja, ingen form alls.

Symaskinen har stått och vilat sen dess. Har kommit annat emellan. Men jag är inte avskräckt :) Kanske från att sy kläder bara...
Vill bli lika bra som Rino, skulle vilja gå en kurs men hittar ingen i hela Stockholmsområdet.

Anmälde mig till en vävkurs däremot, och hamnade på reservlistan - förstår inte alls, jag ska ju gå den kursen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar